fredag 3 januari 2014

PVC, PCP? Bärs som bärs.

Efter att ha köpt flera glittriga kalasbyxor och tre par glittriga skor åt barnen har jag nu ägnat kvällen åt att kolla hur farligt det egentligen är med allt glitter som samlas i hemmets alla dammiga vrår. Jag har googlat PCP och ftalater och insett att detta ängladamm går rakt igenom huden! Tydligen kan det också ge hallucinationer vilket kan förklara varför jag envisas att möblera likt ett Tetris-spel. Om och om igen. Jag har också tänkt på Bubble boy i Seinfeld. Inte konstigt att den pojken var arg om han var instängd i en plastbubbla som sannolikt var fylld av både ftalater och PCP. Att både plastförgiftad och drogpåverkad spela frågesport med George Costanza. Moors! Moops! PCP! PVC! Bärs som bärs!
Insåg också idag när jag tittade på Strömsteds program att Petter egentligen aldrig rökte PCP, han fick en glittrig kalasbyxepsykos.

Inga kommentarer: