måndag 20 januari 2014

Igår tvättade jag håret med en nopoo-variant och gjorde en surskölj av äppelcidervinäger. Idag gymmade jag och eftersom jag blev svettig gnodde jag bara genom håret eftersom jag tvättade igår. Eftersom jag återfuktade håret kom också en lukt som hade fått Mr. Rose i Ciderhusreglerna att gå bananas och undrat vad jag gjort med vinägern. Eftersom omklädningsrummet var fullt och jag inte ville förklara att jag tvättat mig med mat kvällen innan så kammade jag snabbt igenom håret, drog på en mössa och pep iväg till tatueraren. Bara för att göra en entré som fröken äppelcidervinäger. My god, vad det luktar. Egentligen tycker jag att det luktar gott men det kändes som att... ja, tatueraren frågade varför jag inte bara tvättade håret med schampo. Och där satt vi tills mitt hår hade torkat och lukten därmed var försvunnen. Och det tog sitt lilla tag.

Inga kommentarer: