lördag 4 januari 2014

2. Om jag blev tvingad (under pistolhot) att tatuera in ett citat från en låttext i svanken…

Kollar igenom kroppen och funderar över ifall jag inte har någon textrad som jag under pistolhot redan har tatuerat in. Räknas "Kalårtjo" över låret?

Tips till människor inom sjukvården: Kommentera och fråga inget om människors tatueringar under utsatta situationer. Vet inte hur många gånger jag fick prata om tjocka lår under min andra förlossning. Om man ligger med diverse graviditetsåkommor med en läkare grävandes i skötet och med tillhörande barnmorskor och undersköterskor runt omkring så är man inte så pepp på att prata tatueringar. Eller på uppvaket när man pratar om eventuellt farliga blödningar. Jag lovar.

Jag har skrivit NEVERMORE på ena armen. Men en dikt kanske inte räknas som låttext. Det var i alla fall min första tatuering. Inte bara i ett försök att verka svår och beläst utan också för att jag tyckte om Tim Burtons Vincent när tiden för denna tatuering begav sig. Lite skämskudde på idag så skulle jag göra om den idag skulle det få bli under pistolhot. Kanske med pistolen jag har tatuerat in på låret som också skulle tatueras in under pistolhot och av en tatuerare som uppenbarligen var mer känd för att vara cool än för att göra schyssta tatueringar? Nevermore!

Tatueringar, fy fan. Skämskudden på hela dagen om ni frågar mig...

And my soul from out that pillows shadow, shall be lifted -

NEVERMORE!


PS. Går väl och tatuerar mig igen nästa vecka då. DS.

Inga kommentarer: