lördag 4 januari 2014

1. Kolla! Här är en bild jag gillar som jag hittade i min telefon.






Västervik är en gullig mini-stad utan anonymitet och bra lekplatser. Egentligen är det OK lekplatser. Barnen tycker om dem osv. Men de är rätt slitna, fulla av kattkiss och glas vilket inte klingar bra i mina öron.

För ett tag sedan satt jag och en kollega och gnällde över hur tråkig Västerviks simhall är vs. Oskarshamns simhall. Men samtidigt älskar bägge mina barn att åka till simhallen. Vi har knappt ens besökt djupa delen, vi har alltså inte ens utnyttjat större delen av simhallen än och ändå, ändå tycker jag att den är tråkig. När Sickan har varit i simhallen leker hon simhall flera dagar efteråt och eftersom vi åker till simhallen så fort bägge barn är friska och vi är lediga så blir det så ofta som möjligt. Vi har en fyrkantig pool som ibland är uppvärmd samt en iskall rutschbana.

Fan, nu när jag beskriver simhallen inser jag hur jävla keff den är. Man fryser, Asta vill inte åka rutschbana pga blir blå, är man inte och trängs i på lördagar eller fredagseftermiddagar fryser man röva av sig pga barnpoolen är då inte uppvärmd. Som icke heltidsarbetande mamma har jag mycket ledig tid på vardagar. Tänker också på alla föräldralediga som säkert gör annat än går på Öppna förskolan på vardagar.

Tillbaka till beskrivning av simhallen. Har sedvanliga plastbord där man kan fika medhavd fika alternativt köpa en pommes eller glass eller kaffe eller alltihopa i fikaluckan. Vi har tre trampoliner, ettan, trean och femman. Vi har också två nya fräsiga leksaker på djupa delen. Dessa har vi ännu ej provat pga finns bara framme på lördagar.

Simhallen hade således varit helt OK om den var öppen och man slapp förkyla sig i den. Men för övrigt är en pool alldeles lagom för oss.

Men kolla bilden som jag hittade i min telefon. Mina barn gungar i Stadsparken. De älskar det. Sanden kring lilla klätterställningen brukar vara ganska OK. Sanden kring stora klätterställningen brukar vara fyllda av glas och kattskit, mycket kattskit. Jag kan till och med känna att det finns en överhängande risk att göra sig i illa i den klätterställningen. Samtidigt ser ju inte barnen detta.

Annars finns det en hel radda med gungor och de är fina och inte slitna. Inga ståltrådsvajrar som sticker ut osv.

PS. Vi håller på att bygga ett busland och det tycker jag är så jävla asfett. Vi har tidigare besökt bibblan under regniga dagar och där får man inte ens fika! What the fuck is up with that?

PS 2. Att kolla på bilder på mina barn när de är hos sina pappa är precis jävla värdelöst pga saknar ihjäl mig och vill bara åka och hämta dem och hitta på skoj saker.

Inga kommentarer: