torsdag 14 november 2013

Träningstips.

Bästa träingstipset om man har barn men ingen kontinuerlig barnvakt. Och i det stora hela ensam med barnen.

När kylan kom och bäddades barnen ner i cykelvagnen och vi upptäckte hur mysigt det var där i. Barnen tittade på My little pony i min smartphone och sedan dess har varje cykeltur varit en fröjd. Spelar ingen roll om det är en hungrig onsdagskväll klockan halv sju eller om det är en tidig morgon. Barnen sitter där de sitter, är sams och har det ganska bra.

På så vis kan jag ta mig en cykeltur utan att ha ett mål, snabbt samla ihop 20 minuters sammanhängande fysisk aktivitet och sedan cykla hem igen. Inga fikapauser eller utdragna lekstunder. Nästan som att sticka ut och jogga en snabbis. Asbra.

Sticker det i ögonen på någon att jag låter min smartphone vara barnvakt under den stunden så tycker jag att den personen kan vaska sina ögon. Det är inte värre än att... ptja, kolla på Bolibompa en stund.

Och att ge dig ut på cykelutflykt med fika/lek var och varannan dag?

Inga kommentarer: