onsdag 13 november 2013

Genus i förskola och skola.

För att vara en cynisk gnällspik av naturen måste jag ändå medge att jag är väldigt nöjd med en särskild förskoleavdelning och dess personal dagsläget. Förutom att kreativiteten och omsorgen flödar lät de den sedvanliga sucken lysa med sin frånvaro när jag frågade hur de arbetade med genus. Ibland hjälper det att vara en gnällspik. Nu är det bara avdelning nummer två som ska bearbetas men den kokosnöten kan jag nog inte knäcka med vanliga gnällspik.

Har kämpat med dessa frågor sedan 2009 och känner att jag måste gå all in innan skolstart nästa år. Skolstart! Tjejgrupper, killsnack och fan och och hens morbroster Jin.

WHAT DO TO!?

(OBS att framgången på den ena avdelningen enbart innebar att jag fick ett OK svar och att det inte suckades över frågan)

Inga kommentarer: