lördag 7 september 2013

Allvarligt...

... idag har jag tittat på Orange is the new black. Som jag redan har berättat flera gånger. Jag har hängt två tvättar och vikt en. Lagt in i garderoben: noll. Jag har lagat ok mat åt mig själv två gånger. Detta är det mest spektakulära jag har gjort idag, för när barnen annars är med sin pappa äter jag ägg, köpemat eller mackor. Möjligtvis fil. Åter till vad jag har gjort. Jag har dammat av TV:n och möblerna kring den. Jag har kört diskmaskinen minst en gång. Tror jag kan ha tömt den en gång från gårdagens disk. Minns faktiskt inte hur det ligger till där. Jag har insett att jag har slarvat bort alla mina husnycklar, nyckeln till hänglåset till förrådet samt nyckeln till hänglåset som jag satt fast på en väska jag gärna hade tvättat pga har använt den till sommarens alla bad. Den var vit en gång i tiden. Jag har åkt ner på stan för att lämna tre jackor åt min mamma. Drack en kopp kaffe med henne och Thomas och åkte sedan för att handla åt Astas födelsedagskalas men hade glömt planera inköpen så jag fick improvisera lite och det gick så där. Jag är dessutom luspank - definitivt årets fattigaste månad - så jag kunde inte köpa vad jag ville. Lade till exempel tillbaka inbjudningskort i hopp om att hitta några gamla hemma. Som jag turligt nog gjorde också. Sedan stannade jag och fotade solnedgången vid Gamlebyviken pga tycker alltid att den är värd att fotas. Jag smygfotade också en fiskandes pappa och son. Helt normalt. Jag har skrivit inbjudningskort och jag har tittat klart på OITNB.

Men allvalrigt. Det här är inte mycket mer än vad jag gjorde sist barnen var hos sin pappa. Jag törstar efter sällskap. Vad hände med filmhängarkvällar och... ptjaa... odrägligt sena krogkvällar?

Nu ska jag städa barnens rum. Klockan 02:59 en lördagkväll. Ser fram emot sovmorgon och städad lägenhet imorgon.

PS. Ställde in en Helsingborgresa för att gå på avslutning med Astas fotbollsskola imorgon. Idag känns det som att jag hellre hade suttit på ett väldigt tidigt tåg imorgon bitti än att inte ha carpat någon diem alls den här helgen. Skämmes. DS.

Inga kommentarer: